-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 923Auto a alkohol spolu neladí - a platí to i pro reklamu. Reklama na alkohol, která pracuje s motivy řízení auta, koliduje s § 4 zákona o regulaci reklamy. Citované ustanovení zapovídá jakoukoliv reklamu, která by byla užita v souvislosti s řízením vozidla.Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 972
Čechov napsal (parafrázuji): když se na začátku povídky zaklepává do zdi hřebík, musí se na něm na konci někdo oběsit. Tento morbidní příměr užívám, když se snažím studenty navést k tomu, aby ze své diplomové práce vypustili zbytečné pasáže – a vytáhli tak ze zdí všechny ty zapomenuté neúčelné „hřebíky“.
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 910
Návštěva Lurd je dnes běžnou věcí a zdaleka není takovým výkonem, jakým byla v 80. letech minulého století, což platí zvláště pro člověka na sklonku života.
Stařence Františce (nebyla z rodiny) myslím už táhlo na osmdesát let, když se jí splnil životní sen: uvidět Lurdy.
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 1183
Při hodnocení vědy a výzkumu našich univerzit se zohledňuje mimo jiné i „společenská relevance“ základního výzkumu. Cílem hodnocení podle tohoto kritéria je posouzení „aplikačního potenciálu výsledku“.
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 811
Asi před dvěma lety jsem šel se svou nejlepší kamarádkou po Gorkého třídě, když kousek od nás proletěl pes. Tedy, proletěl… po sotva postřehnutelném souboji s gravitací dopadnul mezi auta, na hranu chodníku, s tím podivným neblahým zvukem, který vydá živé tělo při těžkém nárazu. Několik dlouhých sekund bolestně vyl a pak už tam jen ležel, pokálený a v křeči a ...
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 1477
Při jedné návštěvě Slovenska jsem se setkal se zvláštním slovem. Znělo: „pripišma“. Pripišma by mohla být jógová pozice, meditační technika nebo jméno skřítka z indické pohádky. Mohla, ale není.
Termín označuje, nelichotivě, osobu. Jistý vyučující na právnické fakultě po svých nebohých doktorandech chtěl, aby jej uváděli jako spoluautora svých publikací. Z textů přitom nenapsal ani řádku ...
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 849
Každý z učitelů se s tím setká, všimne si toho jen některý. Ten zážitek sdílení se pokusím demonstrovat na učiteli právnické fakulty, který v rámci seminární výuky začne improvizovat: pokusí se nějakou právní otázku ukázat na konkrétním příkladu. Rozhlédne se po třídě a spatra spustí vymyšlenou legendu...
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 1554
Jedna psycholožka v Brně poskytovala (je to 3 roky zpátky a snad už se to neděje) speciální službu, kterou ostatní kolegové v oboru běžně nemají v portfoliu: odváděla „přivtělené duše a jiné negativní a parazitní entity“. Cena? Hrdých 50 tis. Kč (slovy: padesát tisíc korun českých). A pozor, to byla jen základní sazba...
-
Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 763Každá komunita tvoří privátní kódy, jimž rozumí pouze její členové. Od dětství mě fascinovala věta „spravil to, jako Holomkova sviňa duchnu“, kterou stařeček (a po něm i táta) používal v situacích, kdy se někomu něco opravdu hodně nepovedlo. Původ hodnocení, „spravils to jak Holomkova sviňa duchnu“, má základ v legendárním (ale dějově poměrně prostém) příběhu pana Holomka a jeho prasete.Autor: Josef Kotásek Zobrazení: 855
V buchlovských kopcích jste si možná v minulosti všimli nápisu u cesty: Dršťková Koleno. Neumělý, ručně vyvedený text asi nevstoupí do dějin marketingu, ale já bych jeho efekt nepodceňoval. Projíždějícím sděluje nejen dvě zásadní položky z menu té restaurace (či spíše stánku? – nikdy jsem tam nebyl), ale grafika „billboardu“ a jeho umístění, jakož celá ta neumělá lapidárnost perfektně sdělují, co může návštěvník očekávat (a co naopak nedostane). Hned je například jasné, že o michelinskou restauraci nepůjde, takže náročnější klientela ani nepřibrzdí. A vegani přidají plyn.
Populární témata