-
Komentovaná prezentace k definičnímu ustanovení srovnávací reklamy v § 2980 OZ. Legální vymezení srovnávací reklamy je široké - v podstatě ke srovnávací reklamě postačuje nepřímé označení konkurence bez jakéhokoliv vymezení (srovnání či přirovnání). V prezentaci navrhuji teleologickou redukci definičního § 2980 odst. 1 OZ tak, že srovnávací reklama musí obsahovat alespoň implicitně "identifikující srovnání či porovnání".
-
Tento podcast je příspěvkem do diskuse nad postavením neoprávněných podnikatelů (tzv. fušerů) v hospodářské soutěži. Zabývám se rovněž doktrínou unclean hands, dle které se práv z nekalé soutěže nemůže domáhat ten, kdo sám nekalosoutěžně jedná. Podcast má nahradit (příp. alespoň částečně nahradit) diskusní semináře z obchodního práva, které se na jaře 2020 nemohou konat.
-
Prezentace ke skutkové podstatě nekalé soutěže - parazitování na pověsti.
-
Podle § 2972 OZ kdo se účastní hospodářské soutěže (soutěžitel), nesmí při soutěžní činnosti, ani při sdružování k výkonu soutěžní činnosti, vlastní účast v hospodářské soutěži nekalou soutěží zneužívat, ani účast jiných v hospodářské soutěži omezovat. V tomto podcastu se zaměřuji na sporné otázky při klasifikaci osoby jako soutěžitele. Vymezení účastníka v hospodářské soutěži – tedy soutěžitele - má v rámci právní regulace soutěže klíčovou roli. K diskusi předkládám užší pojetí soutěžitele, které nabízí pro právo nekalé soutěže tradiční hranice.
-
V podcastu se srozumitelnou a přehledovou formou věnuji samoregulačním mechanismům v reklamě, zejména působení Rady pro reklamu (RPR, stránky www.rpr.cz), která v této oblasti u nás hraje klíčovou roli. Uvádím obecná rizika, které sebou potenciálně nese každá samoregulace, a poté je rozebírám na podmínkách naší RPR.
Číst dál: Samoregulace reklamy v ČR a postavení Rady pro reklamu
-
Podle § 2976 OZ (generální klauzule nekalé soutěže) kdo se dostane v hospodářském styku do rozporu s dobrými mravy soutěže jednáním způsobilým přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo zákazníkům, dopustí se nekalé soutěže. V tomto podcastu se zaměřuji na "zákazníka" jako v pořadí druhého chráněného subjektu v právní úpravě nekalé soutěže.